Budynek zbudowany w popularnym na początku XX w. Heimatstill (styl "ojczyźniany") z bogatym detalem architektonicznym (snycerka, cegła klinkierowa, kute elementy metalowe). Dworzec rozbudowany już w pierwszych latach funkcjonowania Kolei Bystrzyckiej o poczekalnię z krytą werandą - wejściem na peron. Z pomieszczenia dyżurnego stacji możliwe było przejście do magazynu towarowego. Po zamknięciu przewozów na linii budynek ulegał stopniowej degradacji z braku remontów. Od ruiny w jaką popadają dworce ...
Budynek zbudowany w popularnym na początku XX w. Heimatstill (styl "ojczyźniany") z bogatym detalem architektonicznym (snycerka, cegła klinkierowa, kute elementy metalowe). Dworzec rozbudowany już w pierwszych latach funkcjonowania Kolei Bystrzyckiej o poczekalnię z krytą werandą - wejściem na peron. Z pomieszczenia dyżurnego stacji możliwe było przejście do magazynu towarowego. Po zamknięciu przewozów na linii budynek ulegał stopniowej degradacji z braku remontów. Od ruiny w jaką popadają dworce w Zagórzu czy Jedlince uratowała dworzec w Jugowicach aktywność członków Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego promującego ideę kolei drezynowej. Pasjonaci wykorzystywali część pomieszczeń do przechowania drezyn, a włączenie gminy Walim w organizowane od 2002 r. Mistrzostwa Polski w Drezynowaniu przyczyniło się do przejęcia dworca przez gminę z przeznaczeniem na świetlicę wiejską i centrum turystyki aktywnej. Dworzec został gruntownie zmodernizowany, prace zakończono w połowie 2014 roku. (moose)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Świetlica wiejska (dawny dworzec) na innych fotografiach | ||
|
||